Den unge dame spurgte med et smil, om hun måtte ta’ dem, tallerkenerne. Næh tak, sagde jeg, men vi er vist klar til at bestille!” ”Så kommer der en anden, sagde hun og gik. For at det ikke skal være løgn, spurgte en anden senere: ”Er I klar til at betale?” ”Næh tak, sagde jeg – men mon I snart kommer med vores mad…”
Skal man græde eller grine! De fleste, vi mødte på arbejde havde samme tilgang, helt til vi betalte. ”Er det jer der har spist…”.
Det havde vi – hun forstod ikke bon’en, så vi tjekkede selv.
Turismen boomer. Mange klager over mangel på kvalificeret arbejdskraft og dem, der ER på arbejde, har af og til svært ved at vide hvorfor de er der.
Her er 4 stensikre råd, der vil gøre en forskel, hvis du følger dem i DIN turismevirksomhed:
1) Ansæt folk med ”glimt i øjet”, der kan li´ at hjælpe mennesker.
2) Træn godt og kontinuerligt, til at forstå rolle, muligheder og produkt – og fejre successer.
3) Lær dem at være gode værter – og at sælge det, gæster har brug for og ku’ ha’ lyst til.
4) Behandle alle med glæde og respekt og forstå at I FØRST skal ha en rar arbejdsplads, SÅ I sammen kan gøre det til et rart sted at være gæst.
Så elsker de at være her – og kommer igen og ta’r venner og familie med.
“Nej, du må ikke tage vores tallerkener!”
Af Henrik Meng
Den unge dame spurgte med et smil, om hun måtte ta’ dem, tallerkenerne. Næh tak, sagde jeg, men vi er vist klar til at bestille!” ”Så kommer der en anden, sagde hun og gik. For at det ikke skal være løgn, spurgte en anden senere: ”Er I klar til at betale?” ”Næh tak, sagde jeg – men mon I snart kommer med vores mad…”
Skal man græde eller grine! De fleste, vi mødte på arbejde havde samme tilgang, helt til vi betalte. ”Er det jer der har spist…”.
Det havde vi – hun forstod ikke bon’en, så vi tjekkede selv.
Turismen boomer. Mange klager over mangel på kvalificeret arbejdskraft og dem, der ER på arbejde, har af og til svært ved at vide hvorfor de er der.
Her er 4 stensikre råd, der vil gøre en forskel, hvis du følger dem i DIN turismevirksomhed:
1) Ansæt folk med ”glimt i øjet”, der kan li´ at hjælpe mennesker.
2) Træn godt og kontinuerligt, til at forstå rolle, muligheder og produkt – og fejre successer.
3) Lær dem at være gode værter – og at sælge det, gæster har brug for og ku’ ha’ lyst til.
4) Behandle alle med glæde og respekt og forstå at I FØRST skal ha en rar arbejdsplads, SÅ I sammen kan gøre det til et rart sted at være gæst.
Så elsker de at være her – og kommer igen og ta’r venner og familie med.