Meng NPS
Find ud af, hvad dine kunder synes
Slider

Meng NPS

Det er essentielt for enhver virksomhed at have loyale kunder, da de er mere lønsomme, køber mere hos dig, kommer igen og anbefaler din virksomhed til deres netværk.

Når du arbejder med Net Promoter Score® (NPS),  afdækker du netop, hvor loyale dine kunder er. Hos Meng & Company a/s tilbyder vi dig ikke bare en NPS-analyse, men en lettilgængelig platform kombineret med mange års erfaringer og stærke kompetencer inden for kunderelationer.

Meng NPS
Det er vigtigt at have indsigt i, hvad kunderne synes – og her har vi et stærkt værktøj! Vores løsning er enkel, effektiv, fleksibel og konkurrencedygtig på pris. Rapporteringen opbygges, så den dækker præcis dine behov, og den er naturligvis altid realtidsopdateret.

Processen
Meng & Company a/s tager altid udgangspunkt i den situation, din virksomhed befinder sig i, men overordnet set indeholder rejsen mod mere loyale kunder fem stadier:

  1. Afdækning af behov
    Vi starter processen med at skabe klarhed over formålet med denne rejse. Hvad synes jeres kunder i dag? Hvad er potentialet? Hvilken indsigt ønsker I at få, og hvordan kommer vi sammen i mål?
  2. Opsætning og test
    Her folder vi værktøjet ud. Vi laver alt det nødvendige arbejde, herunder opsætning, for at vi rammer jeres målgruppe.
  3. Indsamling af data
    I denne fase begynder vi at indsamle data. Det foregår via mail, sms eller visitkort og tilpasses individuelt. Dataindsamlings-metoden er afhængig af målgruppen.
  4. Intro og præsentation
    Når dataindsamlingen er igangsat, introducerer vi rapportmodulet for jer, som er et dashboard, hvor I kan tilvælge eventuelle ønskede filtre. I tildeles adgang til jeres egen individuelle portal, og hvis I eksempelvis har flere enheder, som skal have adgang til deres egne resultater, kan vi også imødekomme det.
  5. Træning og værktøjer
    Alene at gennemføre målinger er hverken på kort eller langt sigt værdiskabende for din virksomhed – der skal handlinger til, som er tilpasset jeres individuelle situation og udfordringer, og her kan et udviklingsforløb være en god beslutning.

NPS er lidt det samme som eksempelvis et kondital. Hvis man ønsker at komme i bedre form, kræver det, at man passer sin træning. Det er altså ikke nok at gennemføre en konditest en gang imellem! Man får ikke mere loyale og profitable kunder ved blot at gennemføre en NPS-måling. Man skal hele tiden træne og opstille nye mål for sin virksomhed.

Gennem træning og udvikling vil dine medarbejdere opnå højere arbejdsglæde, hvilket også vil influere på dine kunders samlede tilfredshed. Vi har mere end 27 års erfaring med hands on-træning og eksekvering og opfatter ikke NPS-målinger som en enkeltstående aktivitet, men derimod som et on going-værktøj, hvor der kontinuerligt måles på kundernes loyalitet. Sideløbende suppleres der med nøje udvalgte tiltag, som vil gøre jeres investering rentabel.

Om Net Promoter Score®

NPS en simpel, men meget anerkendt metode, som hjælper din virksomhed med at synliggøre, hvor mange ”ambassadører” I har. Ambassadører som vil anbefale din virksomhed til andre i deres netværk. Metoden er udarbejdet af et forskerteam ledet af Fred Reichheld tilbage i 2003, hvor de testede en række spørgsmål for at finde det ene spørgsmål, som bedst beskriver kundens adfærd. De fandt frem til følgende spørgsmål: ”Hvor stor er sandsynligheden for, at du vil anbefale virksomhed/service X til en ven, familie eller kollegaer?”

NPS er altså en simpel metode til at måle kundetilfredshed og loyalitet ved bare ét enkelt spørgsmål!